• 1403/03/09
  • - تعداد بازدید: 115
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نجات جان یک انسان با برگزاری دوره آموزشی احیاء قلبی ریوی

برگزاری دوره آموزشی احیاءقلبی ریوی در بیمارستان ابن سینا

 

منْ أجْل ذٰلک کتبْنا علىٰ بنی إسْرائیل أنّه منْ قتل نفْسًا بغیْر نفْسٍ أوْ فسادٍ فی الْأرْض فکأنّما قتل النّاس جمیعًا ومنْ أحْیاها فکأنّما أحْیا النّاس جمیعًا ۚ ولقدْ جاءتْهمْ رسلنا بالْبیّنات ثمّ إنّ کثیرًا منْهمْ بعْد ذٰلک فی الْأرْض لمسْرفون

 هر کس نفسی را بدون حق و یااین که فساد و فتنه ای در زمین کرده باشد بکشد، مثل آن باشد که همه مردم را کشته و هر کس نفسی را حیات بخشد )از مرگ نجات دهد(مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است. "قران کریم، سوره مائده آیه 32"
به گزارش روابط عمومی بیمارستان ابن سینا،ایست قلبی- تنفسی بی گمان یکی از خطیرترین وضعیتهایی است که نیاز به اقدام فوری و سنجیده جهت حفظ حیات و پیشگیری از ضایعات جبران ناپذیر سیستمهای حیاتی بدن دارد.

 از آن جایی که این اقدامات بر اساس پروتکلهای خاصی صورت میگیرد و الزام اجرای آن کسب دانش زمینه ای، مهارت و تجربه فرد احیاگر میباشد، لذا مدیریت استانداردسازی و آموزش فرایند احیاء قلبی- ریوی اهمیت زیادی دارد.

ایست قلبی- تنفسی یکی از مواردی است که بطور غیر منتظره در هر زمان و مکانی اتفاق میافتد و نیمی از تمامی مرگ و میرها ناشی از آن میباشد. اگرچه بسیاری از این موارد را میتوان با شروع سریع احیاء نجات داد. به همین منظور دوره آموزشی احیاء پایه باعنوان "اقدامات پایه در حفظ حیات" به صورت کارگاهی توسط مدرس آقای فضل اله رزمخواه کارشناس هوشبری این مرکز جهت تمامی پرسنل شاغل در بیمارستان ابن سینا در چند دوره برگزار و تا کنون سه دوره در این راستا برگزار شده است.

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 102935
کلیدواژه