• 1403/10/20
  • - تعداد بازدید: 74
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری دوره آموزشی مهارت های رفتاری و ارتباطی در بیمارستان ابن سینا

کارکنان بیمارستان ابن سینا در محیطی کاملا دوستانه دوره آموزشی مهارتهای رفتاری و ارتباطی را آموختند

بیمارستان ها به عنوان یکی از سازمان های اصلی ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی حساسیت و اهمیت ویژه ای را در جامعه دارا می باشد.

در نظام ارائه خدمات سلامت، مهم ترین بخش، بیمارستان ها است به طوری که 40 تا 70 درصد بودجه سلامت به بیمارستان ها اختصاص می یابد.

دوره ارتباط موثر با بیمار نحوه ارتباط صحیح با بیمار در اولین ملاقات برای جذب و همچنین نحوه تعامل با بیمار در طی دوره ی درمان برای تبدیل شدن به بیمار وفادار، با بالاترین سطح کیفیت آموزشی و جدیدتریت متدهای روز دنیا آموزش داده می شود.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان ابن سینا و به منظور بالا بردن سطح آگاهی و مهارت ارتباطی کارکنان این مرکز با بیماران و همراهان، با همکاری و هماهنگی سوپروایزر آموزشی سرکار خانم سولماز مقصودی این دوره با تدریس کارشناس مسئول مشاوره و روان شناس حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه سرکار خانم فریبا رضایی در تاریخ 20/10/1403در محل سالن اجتماعات بام سبز این مرکز برگزار گردید.

هدف از برگزاری این دوره آموزشی، آشنایی همکاران با مهارت های ارتباطی، رفع نکات منفی و تقویت نکات مثبت بود. از دیگر اهداف این کارگاه می توان به ایجاد روابط مثبت درون فردی در راستای مدیریت رفتار و ارتقای خود ارزشمندی، کرامت نفس و اعتماد به نفس، کاهش خطاهای ارتباطی، شناخت ویژگی های ارتباطات غیرکلامی و آشنایی با سبک های ارتباطی اشاره کرد.

مهارت های ارتباطی اعم از کلامی و غیرکلامی در شکل گیری یک ارتباط مؤثر می تواند نقش موثری داشته باشد و باعث کاهش  سوء تفاهم ها، ایجاد همدلی، جلب همراهی دیگران، نمایش بهتر خود در موقعیت های مختلف ارتباطی و به طور کلی مدیریت ارتباطات شود.

در این کارگاه که حدود 40 نفر از کارکنان مرکز حضور داشتند، شرکت کنندگان با مهارتهای ارتباطی کلامی و غیرکلامی آشنا شدند.

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 116536

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید