www.
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
  • 8
  • 7
  • 5
  • 6
  • 2
  • 1
  • 4
  • 3

مروری بر اعتبار بخشی

اعتبار بخشی( ACCREDITATION )
  برنامه اعتبار بخشی تحولی عظیم در مدیریت خدمات سلامت کشور است که پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات موثر پزشکی را فراهم می نماید و به عنوان یکی از معتبرترین مدل های ارزیابی مبتنی بر کیفیت و ایمنی با برخورداری از مقبولیت جهانی روزافزون در بخش سلامت هماهنگ با سایر اولویت های وزارت متبوع همچون حاکمیت بالینی ، ایمنی بیمار و منشور حقوق بیمار ، همگام با استانداردهای اعتبار بخشی آموزشی و توجه به زیر ساخت های پژوهشی به ویژه در زمینه رعایت ایمنی و حقوق بیمار و ارتقای کیفیت خدمات راهی نو جهت کسب اطمینان از عملکرد مناسب سازمان های ارائه دهنده خدمات سلامت را فراسوی دست اندرکاران این حوزه قرار داده است.



اعتبار بخشی چیست؟
  به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است. استانداردهایی که بر بهبود مداوم کیفیت ، محور بودن بیمار و بهبود امنیت بیمار و کارکنان تأکید دارد «اعتبار بخشی » برای تشریح کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و به عنوان مبنای تفکر آن به کار گرفته می شود.
خط مشی مراقبت های سلامت و درک آنچه به کیفیت مراقبت مربوط می شود و تمرکز برروی اصول بنیادی برای یکپارچه نمودن توسعه سیستم بهداشت و درمان و پویا نمودن آن، اساس ( اعتبار بخشی )را تشکیل میدهد..
 
یکی از اهداف اصلی اعتبار بخشی تامین، حفظ و ارتقای ایمنی بیمار، همراهان و کارکنان می باشد. بارز ترین حقوق انسان ها حق ایمن بودن از خطرات و آسیب ها، هنگام دریافت خدمات است.

اعتبار بخشی دو نوع است :

1-اعتبار بخشی ملی –کشوری است – اجباری

2-اعتباربخشی بین اللملی –داوطلبانه است –اختیاری

فواید اعتبار بخشی

1-تغییر رفتار ایجاد می کند.
2-تعهد رابه کیفیت بالا میبرد.
3-ارتباطات را در بیمارستان تقویت میکند
4-مشارکت یا collaboration را تقویت میکند .
  اهداف اعتبار بخشی:

     - جایگزینی مدل اعتبار بخشی به جای ارزشیابی بیمارستانهای تک تخصصی

     -  ارتقای مستمر کیفیت تمام خدمات قابل ارائه در بیمارستان

     -  تضمین ایمنی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت

     -  اجرای فرآیندهای درمانی مبتنی بر استاندارد و در نظر گرفتن پیامدهای سلامت

     -  یاری رساندن به مدیران و رهبران بیمارستان در عمل به وظایف خطیر خود و در حوزه مراقبتی

     -  ارائه الگوی نظارتی یکپارچه جهت اطمینان از ارائه خدمات مراقبتی کیفی ، ایمنی و مبتنی بر شواهد علمی روز

     -  ایمنی و بیمار محوری در کنار ارتقای کیفیت خدمات

     -   پیگیری مراتب اجرایی پیاده سازی استانداردهای اعتبار بخشی در سطح بیمارستان

     -  بازدید و پایش اقدامات انجام شده واحدهای بیمارستان از نظر مستندات اعتبار بخشی




واحد بهبود کیفیت و اعتباربخشی
مرکز آموزشی درمانی ابن سینا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

اوقات شرعی

آمار بازدید سایت.

امروز130
دیروز64
این هفته703
این ماه2716
مجموع124944

آی پی بازدیدکنندگان : 54.225.3.207
Sat 23 Sep 2017 19:53